Hands holding puzzle business problem solving concept

درباره ما

دستورالعمل فعالیت شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری باهدف توسعه بازار سرمایه، ترویج فرهنگ سهامداری، بهبود مؤلفه‌های بازده متناسب با ریسک از طریق ارائه مشاوره‌های متنوع و ایجاد ابزارهای واسطه‌ای نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، طراحی اوراق بدهی و غیره، به‌عنوان یک‌نهاد مالی در سال 1388 توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب شد.

با تصویب این دستورالعمل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی (سهامی خاص) با شماره ثبت 397632 و شناسه ملی 10320484352 در سال 1389 (با سرمایه فعلی 40 میلیارد ریال) به‌عنوان نخستین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری کشور تأسیس شد.

همچنین مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار به شماره ثبت 10831 نیز دریافت کرد. آرمان آتی با در اختیار داشتن مجوز کلیه فعالیت‌های مشاوره‌ای و تخصصی مالی نظیر مشاور سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و سبدگردانی، مشاوره عرضه و پذیرش و آموزش در بازار سرمایه، همواره نقش مستمری در بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر ایفا کرده است.

بنیان‌گذار و مؤسس این شرکت، مرحوم «دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی» یکی از برجسته‌ترین اساتید حوزه مالی و حسابداری در کشور بوده‌اند.

در زمان تدریس و فعالیت ایشان به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، بسیاری از اهالی بازار سرمایه در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجوی وی بوده‌اند که این امر زمینه‌ساز آغازی معتبر و شناخته‌شده در بدو تأسیس شرکت آرمان آتی بوده است.

چشم انداز شرکت

 

 

در شرایطی که هرروز شاهد افزایش نیاز جوامع به استفاده هوشمندانه از خدمات هستیم، چشم‌انداز شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی دستیابی به جایگاه نخست صنعت، از طریق ارائه محصولات و خدمات مالی متمایز و باکیفیت، در حوزه مشاوره و مدیریت سرمایه است.

در این راستا ارتقاء سطح علمی شرکت، جلب رضایت مشتریان، نوآوری در ارائه خدمات و تلاش در پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای را سرلوحه فعالیت خود قرارداده ایم.

 

 

ماموریت شرکت

 

 

مأموریت ما، افزایش ثروت و سطح کیفی زندگی مشتریان حقیقی و حقوقی، از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای درزمینه‌های مختلف اقتصادی و مالی با رویکردی علمی و نوین است.


چارت سازمانی

 

موضوع فعالیت شرکت

 

طبق ماده 3 اساسنامه، شرکت می‌تواند با داشتن مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هر یک از فعالیت‌های زیر را انجام دهد:

 

 

طبق مجوز مشاوره سرمایه‌گذاری

 

 

  • توصیه به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار
  • اظهارنظر راجع به روند قیمت یا عرضه و تقاضای اوراق بهادار در آینده
  • اظهارنظر راجع به ارزش (قیمت‌گذاری) اوراق بهادار
  • مشاوره درزمینهٔ مدیریت ریسک
  • همچنین مشاوره درزمینهٔ ادغام، تملک، تغییر و تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت‌ها
  • مشاوره درزمینهٔ طراحی و تشکیل نهادهای مالی
  • پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌استثنای سمت مدیریت
  •  

طبق مجوز سبدگردانی

 
  • تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار به نام سرمایه‌گذار معین توسط سبدگردان در قالب قراردادی مشخص، به‌منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌گذار
  • پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

طبق مجوز مشاور عرضه یا پذیرش

 

  • تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار به نام سرمایه‌گذار معین توسط سبدگردان در قالب قراردادی مشخص، به منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌گذار؛
  • پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛
  • سایر فعالیت‌هایی که طبق مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، دارنده مجوز فعالیت سبدگردانی، مجاز است به فعالیت مبادرت نماید.
  • طبق مجوز مشاور عرضه یا پذیرش:
  • ارائه مشاوره در خصوص شیوه تأمین مالی مناسب؛
  • ارائۀ راهنمایی‌­های لازم جهت تهیه گزارش توجیهی؛
  • نمایندگی قانونی ناشر نزد مراجع ذی­صلاح به منظور پیگیری مراحل قانونی انتشار اوراق بهادار؛
  • تهیه گزارش توجیهی؛
  • انجام مطالعات بازاریابی اوراق بهادار در دست انتشار و ارائه مشاوره به ناشر در خصوص میزان تأمین مالی و انتشار اوراق بهادار،شرایط انتشار، نحوه فروش یا پذیره نویسی اوراق، زمان­بندی انتشار،
  • بازاریابی و فروش اوراق بهادار، تعیین قیمت فروش یا پذیره نویسی اوراق بهادار.

تبصره‌ها

 

تبصره 1: شرکت می‌تواند در راستای اجرای فعالیت‌های مذکور در این ماده، در حدود مقررات و مفاد اساسنامه اقدام به اخذ تسهیلات مالی یا تحصیل دارایی نماید یا سرمایه‌گذاری کرده یا شخصیت حقوقی مستقل تأسیس کند.

یا در تأسیس شخصیت‌های حقوقی دیگر مشارکت کند یا اسناد اعتباری بانکی افتتاح کند و به واردات یا صادرات کالا بپردازد و امور گمرکی مربوطه را انجام دهد.

این اقدامات فقط در صورتی مجاز است که در راستای اجرای فعالیت‌های شرکت ضرورت داشته باشند و انجام آن‌ها در مقررات منع نشده باشند.پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

تبصره 2: شرکت می‌تواند با رعایت سقف تعیین‌شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، در اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کند.

تبصره 3: شرکت، به‌منظور دریافت حمایت‌ها و تسهیلات قابل اعطاء به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، اهداف مندرج در قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات را در اجرای موضوعات فعالیت خود، دنبال می‌کند.

سایر فعالیت‌ها

 

  • متولی گری
  • تحلیل صنایع و مشاور عرضه و پذیرش
  • مشاوره تأمین مالی
  • مطالعات اقتصادی
  • راهبری، نظارت و مدیریت بر اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت پروژه
  • ارزیابی طرح‌های دانش‌بنیان و ارزش‌گذاری و مدیریت آن‌ها

 

خدمات ما

 

 

  • مشاوره سرمایه‌گذاری
  • مشاور تأمین مالی
  • مدیریت دارایی
  • سبدگردانی اختصاصی
  • مشاور پذیرش
  • مشاور عرضه

ترکیب درآمدها

 

 

 

ترکیب در آمدهای شرکت که در چند سال گذشته به‌صورت مستمر و پایدار بوده است شامل 80 درصد حاصل از خدمات مشاوره، تحلیل و ارزش‌گذاری و خدمات تجدید ساختار شرکت‌ها و 20 درصد ناشی از سود سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

 

کارمزد خدمات

 

کلیه کارمزدهای خدمات بر اساس توافقات انجام‌شده با مشتریان و در چارچوب مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار محاسبه خواهد گردید.

 

منافع ناشی از مشاوره

 

 

منافعی که از مشاوره سرمایه‌گذاری نصیب شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی می‌شود عبارتست از حق اشتراک پرداختی مشاور و مبلغ مورد توافق بین مشاور و مشتری برای مشاوره های اختصاصی سبدهای مورد نظر مشتری که طی قراردادهای جداگانه و به درخواست مشتری صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است هیچ گونه منافع دیگری ناشی از مشاوره سرمایه‌گذاری که توسط مشاور ارایه می‌شود برای هیچ فرد حقیقی و حقوقی دیگری ایجاد نمی‌شود.

 

روابط تجاری مشاور

 

در حال حاضر شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی برای تسهیل انجام معاملات مربوط به سبدهای اختصاصی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود، از خدمات شرکت های کارگزاری نهایت نگر، سهم آشنا، رضوی، دانایان پارس، تأمین سرمایه نوین و امین سهم بهره می‌برد.


آشنایی با آرمان آتی

عنوان: تضاد منافعی که ممکن است به دلیل ارائه خدمات مختلف بین منافع مشاور سرمایه‌گذاری یا اشخاص وابسته و کارکنان وی با مشتریان به وجود آید. راه‌های کنترل و حل‌وفصل این تضاد منافع تضاد منافعی، در مسیر ارائه خدمات مختلف بین منافع این شرکت یا اشخاص وابسته و کارکنان وی، با مشتریان وجود ندارد.

مکانیسم فعالیت این شرکت با مشتریان خود به نحوی است که تضاد منافع را به حداقل برساند.

مطابق ماده 14 دستورالعمل مشاوره سرمایه‌گذاری:

درصورتی‌که تضاد منافع میان مشاور سرمایه‌گذاری و مشتری به وجود آید، اولویت با منافع مشتری خواهد بود.

در صورت وقوع چنین مواردی، هیئت‌مدیره شرکت موظف است ضمن تشکیل جلسه، راهکار مناسبی جهت اجتناب از تأثیرات سوء چنین تضادی اتخاذ نماید.

بدیهی است که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران در صورت اطلاع از وجود چنین تضاد منافعی، محق به اتخاذ تصمیمات مقتضی در خصوص نحوه ادامه همکاری با مشاور خواهند بود.

همچنین طبق ماده 19 دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، درصورتی‌که مشاور سرمایه‌گذاری به مشتری خود درزمینهٔ ورقه بهاداری خاص، مشاوره می‌دهد درحالی‌که:

1. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری یا اشخاص وابسته به آن

2. کارکنان مشاور سرمایه‌گذاری یا اشخاص وابسته به آن‌ها

3. سایر مشتریان مشاور سرمایه‌گذاری یا

4. صندوق‌های تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری،

در آن ورقه بهادار مطابق تبصره یک این ماده ذینفع محسوب می‌شوند. و مشاور سرمایه‌گذاری از این موضوع مطلع بوده یا از طریق دریافت گزارش‌های موضوع تبصره دو این ماده از این موضوع مطلع شده باشد؛

آنگاه مشاور سرمایه‌گذاری موظف است قبل از انعقاد قرارداد با مشتری و همچنین قبل از ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری در مورد آن ورقه بهادار خاص، مشتری را از این موضوع مطلع کند.

اطلاعات ارائه‌شده به مشتری در اجرای این ماده شامل مشخصات ورقه بهادار و شرح منافع ذینفع در آن ورقه بهادار خواهد بود.

تضاد منافع در عرضه و پذیرش:

ماهیت فعالیت عرضه و پذیرش در حوزه خدمات مالی به نحوی است که تضاد منافع خاصی در آن وجود ندارد. تنها تضاد منافعی که ممکن است در این بخش به وجود آید ناشی از سوءاستفاده از اطلاعات مشتریان است که این مسئله نیز با توجه به کانال‌های نظارتی نهاد ناظر و تعهد کارکنان شرکت قابل‌کنترل است.

عنوان: هرگونه رابطهٔ تجاری اساسی که مشاور سرمایه‌گذاری با دیگران دارد و با خدمات مشاوره‌ای و سایر خدماتی که مشاور سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد در تضاد است (نظیر توافق با یک یا چند کارگزار برای ارجاع مشتریان خود به آن‌ها) شرکت رابطه تجاری اساسی با دیگران به‌صورتی که با خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری که ارائه می‌دهد در تضاد باشد را ندارد.
عنوان: هرگونه منافعی که درنتیجه عمل مشتری به توصیه مشاور سرمایه‌گذاری به خرید یا فروش اوراق بهادار، نصیب مشاور سرمایه‌گذاری می‌شود (نظیر دریافت بخشی از کارمزد کارگزاری از شرکت کارگزاری که واسطه معاملات مشتریان مشاور سرمایه‌گذاری می‌شود) هیچ‌گونه منافعی به‌استثناء کارمزد دریافتی از مشتری درنتیجه سبدگردانی، نصیب شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نمی‌شود. شرکت در ورقه بهادار خاصی ذینفع به شمار نمی‌آید.

عنوان: هرگونه منافعی که ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری برای اشخاص ثالث به‌استثناء کارکنان شرکت مشاور سرمایه‌گذاری، به وجود می‌آورد ارائه خدمات این شرکت چه به‌صورت مشاوره به مشتری چه به‌صورت سبدگردانی، برای اشخاص ثالث منفعتی به‌وجود نمی‌آورد. عنوان: هرگونه سمت یا شغلی که هر یک از اعضای هیئت‌مدیره، مشاوران، تحلیل‌گران، کارشناسان یا نمایندگان مشاور سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، پذیرفته یا به آن اشتغال دارند اعم از تمام‌وقت، نیمه‌وقت یا پاره‌وقت تمامی اطلاعات و رزومه مربوط به اعضای هیئت‌مدیره، مشاوران، تحلیل گران، کارشناسان و غیره در قسمت دیگر از تارنما قابل‌مشاهده است.

انوع اوراق بهادار یا دارایی‌های سرمایه ای

  • اوراق سهام شرکت‌ها پذیرش‌شده در بورس یا فرابورس
  • و اوراق شرکت‌های درحالی‌که پذیرش در بازارهای بورس یا فرابورس
  • اوراق سهام شرکت‌هایی که با مجوز سازمان بورس به پذیره‌نویسی عمومی می‌پردازند
  • اوراق ابزار مشتقه قابل معامله در بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس یا سایر بورس‌هایی که بعدها تحت نظارت سازمان بورس تشکیل خواهند شد
  • انواع اوراق بدهی مانند اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه، استصناع، سلف موازی استاندارد، گواهی سپرده خاص و عام
  • اوراق سهام شرکت‌های سهامی خاص که نیاز به تجدید ساختار مالی یا سازمانی دارند
  • سایر اوراق مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار.

اوراق بهادار قابل معامله در سبدگردانی

پیرو ابلاغیه شماره 12020038 سازمان بورس اوراق بهادار مورخ 1393/03/04 و اصلاحیه آن در مورخ 1396/08/03، کلیه اوراق بهادار قابل معامله برای سبدهای اختصاصی با در نظر گرفتن اهداف، اصول و محدودیت‌های مربوط به هر مشتری مطابق پیوست 2 هر قرارداد به شرح زیر است:

  • اوراق بهادار قابل معامله در هر یک از بورس‌ها
  • هرگونه اوراق بهادار ثبت‌شده نزد سازمان به‌جز سهام شرکت‌های سهامی خاص
  • سپرده‌های بانکی تا سقف 50 درصد از ارزش روز دارایی‌های تحت مدیریت در هر قرارداد سبدگردانی
  • قراردادهای آتی قابل معامله در بورس و فرابورس
  • اختیار معامله قابل معامله در بورس و فرابورس
  • سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس حداکثر تا سقف 10 درصد مجموع ارزش روز دارایی‌های موجود در هر قرارداد سبدگردانی.

روش های مورد استفاده توسط شرکت مشاور سرمایه‌گذاری

مشاوره سرمایه‌گذاری بر مبنای تحلیل تکنیکال و بنیادی صورت می‌گیرد. مشاوره سبدگردانی و خریدوفروش سهام نیز طبق روش‌ها و دستورالعمل‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار است. تحلیل تکنیکال بر پایه تغییرات قیمت‌های گذشته به‌منظور پیش‌بینی تغییرات آتی قیمت‌ها انجام می‌شود و تحلیل بنیادی نیز بر مبنای تمام فاکتورهای تأثیرگذار بر ارزش دارایی، مانند فاکتورهای اقتصاد کلان و فاکتورهای مخصوص به شرکت مانند مدیریت یا وضعیت مالی شرکت، در نظر گرفته می‌شوند.

صندوق های سرمایه‌گذاری

در بازار سرمایه ایران، صندوق‌ها بر اساس ترکیب دارایی‌ها به‌صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • صندوق سرمایه‌گذاری در سهام: حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های صندوق در بازار سهام و مابقی در دارایی‌ها با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.
  • همچنین صندوق سرمایه‌گذاری مختلط: حداقل ۴۰ درصد و حداکثر ۶۰ درصد از دارایی‌های صندوق در بازار سهام و مابقی در دارایی‌ها با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شوند.
  • صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت: حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های صندوق در اوراق با درآمد ثابت و یا سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌شوند. همچنین حداقل ۵ درصد دارایی‌ها نیز در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌گردد.
  • صندوق سرمایه‌گذاری تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت: ۱۰۰ درصد دارایی‌های صندوق از نوع با درآمد ثابت است.
  • بنابراین با توجه به ترکیب دارایی‌ها، صندوق‌های سهامی دارای ریسک بالا، صندوق‌های مختلط دارای ریسک متوسط و صندوق‌های با درآمد ثابت و صندوق‌های تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت دارای ریسک کم هستند.
  • ازآنجاکه در این صندوق‌ها افراد با سرمایه‌های خرد قادر به سرمایه‌گذاری هستند، با تجمیع سرمایه‌های اندک و هدایت آن‌ها به سمت بازار اوراق بهادار، نقدینگی این بازار نیز افزایش می‌یابد.

صندوق های سرمایه‌گذاری

در بازار سرمایه ایران، صندوق‌ها بر اساس ترکیب دارایی‌ها به‌صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سبحان
  • صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین گلرنگ
  • و صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری نیک اندیشان هنر
  • صندوق سرمایه‌گذاری آرمان سپهر آشنا
  • صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر
  • و صندوق اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش
  • صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا
  • صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی

منابع مهم اطلاعاتی

آشنایی با آرمان آتی

منابع و اطلاعات استفاده‌شده در شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی شامل سایت‌های معتبر و منابع آنلاین و چاپ‌شده ازجمله خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، منابع علمی معتبر، سایت‌های تحلیل و اطلاعات منتشرشده شرکت‌ها و غیره است.

  • سیستم جامع اطلاع‌رسانی ناشران (سامانه کدال)
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران
  • بورس اوراق بهادار تهران
  • شرکت فرابورس ایران
  • و شرکت بورس انرژی ایران
  • شرکت بورس کالای ایران
  • مدیریت فناوری بورس تهران
  • جراید رسمی و معتبر اقتصادی کشور
  • خبرگزاری‌های اقتصادی و سایت‌های خبری بورس
  • سایت‌های معتبر قیمت‌های جهانی

مجوز‌ها

برای مشاهده مجوز‌ها به لینک زیر مراجعه بفرمایید.

نماینده مجوز ها:

  •  سید جواد درواری: نماینده مجوز – مشاور
  • معصومه امیری حسینی: نماینده مجوز – عرضه و پذیرش
  • محمد صادق زرین نعل: نماینده مجوز – مدیر سبد
  • راضیه شیخی: نماینده مجوز – تحلیلگرسبد
  • هادی عباسی اصل: نماینده مجوز- تحلیلگر مشاور

سهامداران

نامتعداد سهامدرصد مالکیت
گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی96,775,000%96.775
سایر سهام داران3,225,000%3.225
مجموع100,000,000100%